lördag 19 februari 2011

Fick-kort

Hej på er alla!

Den här veckan har vi haft besök av en kille från Portugal.
Det var första gången han var här
och han har aldrig sett snö innan.
Det var kallt, men fint tyckte han. ;o)
Min dotter tog med honom för att åka slalom en dag,
å det var roligt .
(sa han i alla fall)

Nu ska han åka hem och jag har gjort ett kort till hans mamma.
Precis som jag så gillar hon att läsa och då tänkte
jag att det kan vara roligt att göra ett bokmärke till henne.
Men det blev ett köpt i stället
och så gjorde jag det här kortet med fickor på.
På en av tagsen har jag skrivit,
på portugisiska, ett citat om böcker.

Översatt till svenska blir det så här;

"Att läsa en bok för första gången är som att få en ny vän,
att läsa den en andra gång är som att möta en gammal vän."

Tyckte det passade bra från en bokmal till en annan. :o)

Och så här ser kortet ut.




Insåg när kortet var färdigt att det blev många fjärilar.
Det var inte meningen från början, men vad gör det....... ;o)


Kram ScrapElla

6 kommentarer:

  1. Det gör ingenting att det är många fjärilar när det är sååå fint

    SvaraRadera
  2. Jag älskar fjärilar och gillar ditt kort mycket.

    SvaraRadera
  3. Ett vackert kort och fjärilar är snyggt på kort :)

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt kort och fjärilar är ju så vackra!
    Ska bli kul att träffas!!!
    Kram lene

    SvaraRadera
  5. Vilket jättefint kort & tagen blir ju ett jättebra bokmärke det också - förutom det köpta menar jag!
    Citatet var verkligen bra, det kanske jag lånar nån dag om jag får :)

    SvaraRadera
  6. Godmorgon tjejen!
    Tack för igår! Det var jätte trevligt och jag hoppas vi kan göra om det!
    Ser fram emot att du lägger ut dina alster!!!
    ha en bra dag och var rädd om dig!
    Kram lene

    SvaraRadera